Toyota Connected Services - opsamler informationer fra bilen, og viser dem i MyToyota Appen
Få et væld af "altid-på-funktioner"
I forbindelse med RAV4 2019 lanceres en opdateret Toyota App, kaldet MyToyota
For nye ejere er der mulighed for at man via App'en kan tilmelde sin bil til Toyota Connected Services.
Det giver bl.a. mulighed for at se kørsels-data, og detaljer om sine køreture, såsom længde, tid, antal hårde accelerationer og opbremsninger osv.
Systemet kommer først i Rav4, og derefter i den nye Corolla 2019, men fremadrettet i alle nye modeller, og i 2022 er det fuldt implementeret.
Der kommer også en eftermonterings mulighed senere.
Funktioner i Connected Services
- Kørselsdata: opsamler informationer om kørslen som f.eks hastighed, acceleration, hårde opbremsninger og accelerationer samt kilometer
- Service påmindelse: giver påmindelse om service i MyToyota APP
- Datasikkerhed: er prioriteret højt og det er nemt for kunden at administrere sin profil
- Problemfri oplevelse på tværs af platforme: gør det nemt for kunden at skifte mellem kundens enheder
- e-Call giver ekstra tryghed for kunden
e-CALL: Obligatorisk for nye biler fra april 2019:
- Airbag-sensorer registrerer en ulykke.
- Bilen foretager et gebyrfrit alarm opkald (e-Call).
- Fører og passagerer kan også foretage opkaldet ved at trykke på en knap.
- Alarmcentralen modtager ulykkens nøjagtige lokation.
- Uddannet personale kontakter personerne i bilen for at få flere oplysninger.
- Hvis der ikke er nogen reaktion, sendes et udrykningskøretøj straks ud. Det vil ankomme meget hurtigere takket være e-Call, som derved kan redde liv.
- Note: eCall-funktionen kan ikke slukkes eller fravælges.
TOYOTA e-CARE
Hvad er e-Care?
e-Care er en ny feature til din Toyota igennem Connected Services, der hjælper dig hvis advarselslamperne begynder at lyse. e-Care skaber en forbindelse mellem din bil og os. Det betyder at vores personale kan assistere dig med det samme, hvis en advarselslampe begynder at lyse.
EKSEMPEL PÅ SCENARIE
En rød advarselslampe på instrument panelet tænder, bilen skal stoppes. Vi ser advarslen i vores system og kontakter dig for at informere dig om situationen. Her vil du få hjælp i forhold til spørgsmål, bestilling af vejhjælp, og kan assistere dig med en erstatningsbil, indtil reperationen er udført.
1
Din Toyota er forbundet med My T, og viser at en advarselslampe er tændt
2
Informationen bliver videresendt til os
3
Informationen bliver bearbejdet og vi kontakter dig, for at vejlede og assistere.
FÅ RO I SINDET - VI ER ALTID VED DIN SIDE
Fred i sindet
Med e-Care kan du altid føle dig tryg, vidende vi altid er ved din side
Mere tryghed - hurtig service
Når du aflevere bilen til service, er vi allerede forberedt på problemet, og kan derfor løse problemet hurtigere
Bedre informeret
Vi kan bedre informere dig om eventuelle problemer der skal kontrolleres, så undgår du ubehagelige overraskelser