
Medarbejderne hos STS Biler i Holstebro er for syvende gang kåret som årets Ichiban-forhandler - den fineste hæder hos Toyota.
Vestjysk Toyota-forhandler hædret for syvende gang
Pressemeddelelse fra Toyota Danmark 6. februar 2025
Den vestjyske bilforhandler, STS Biler, i Holstebro er netop blevet tildelt den fineste hæder en bilforhandler kan opnå fra Toyota i Danmark som årets Ichiban-forhandler. Det er syvende gang i alt og første gang siden 2018. Den fornemme Ichiban-pris bliver uddelt hvert år til den Toyota-forhandler i Danmark, der har ydet det absolut bedste inden for en række områder heriblandt kundeservice, salg og værkstedsloyalitet.
Toyota-forhandleren STS Biler i Holstebro er tilbage som nummer ét i Danmark, når forhandlerne sammenlignes på en lang række kriterier, hvor bl.a. kundeservice, flot salg og høj værkstedsloyalitet indgår. Den vestjyske bilforhandler har netop fået tildelt den fineste hæder i Toyota-organisationen som årets Ichiban-forhandler i Danmark.
"Det er rigtig, rigtig fedt. Vi er meget taknemlige. Det er imponerende, hvad teamet har formået og så endda i et år, hvor vi har brugt mange ressourcer på at konsolidere os med nye forretninger," siger adm. direktør Hanne Juul Jensen hos STS Biler A/S.
Hun modtager et diplom som synligt bevis på den store bedrift for forretningen i Holstebro. Diplomet skal nu have plads på væggen ved indskrivningsdisken, hvor der i forvejen hænger seks andre diplomer. Det er nemlig syvende gang, at STS Biler i Holstebro tager titlen som årets Ichiban-forhandler. Senest var i 2018, hvor den i dag stadig gældende rekord blev sat med seks Ichiban-titler i træk.
"Vi er stolte over, at Ichiban nu er tilbage i Holstebro. Det er en kæmpe anerkendelse og kunne ikke have ladet sig gøre uden en toppræstation i vores øvrige syv forretninger, da der også indgår nogle parametre fra hele koncernen i den samlede vurdering," forklarer Hanne Juul Jensen.
Nære kunderelationer
Hun peger på en god sammensætning af medarbejdere med mange års anciennitet og nære relationer til kunderne som nogle af forklaringerne på den vestjyske succes.
"Den gode kunderelation er super vigtig, og det skal være nemt og ubesværet at være kunde hos STS Biler. Mange kunder har serviceaftaler i Holstebro, hvilket betyder, at fakturaen aldrig skal diskuteres, og der kan dermed blive tid til anden snak med kunden. Kundeoplevelsen er blevet toppet op det seneste år, efter videogennemgang af kundebilen er blevet en del af hverdagen. Det har kunderne taget rigtig godt i mod", fortæller STS Biler-direktøren.
STS Biler A/S har forretninger i Herning, Ikast, Lemvig, Skive, Viborg, Hobro, Bjerringbro og altså i Holstebro. Men det er altså medarbejderne i Holstebro, der nu for syvende gang har modtaget den fineste hæder i Toyotas europæiske Ichiban-konkurrence for høj kundetilfredshed.
"Der skal lyde et stort tillykke til STS Biler i Holstebro med årets Ichiban. Det ligger tydeligvis dybt i alle medarbejderes DNA at sætte kunden først, og de har evnen til at implementere processer til at kunne levere den gode kundeoplevelse igen og igen og dermed bidrage til at opnå målet som bedste forhandler i byen," siger adm. direktør Pernille Kim Johansen hos Toyota Danmark.
Sætter kunden først
Ichiban-prisen anerkender, at man til fulde efterlever Toyotas filosofi om at sætte kunden først, og uddeles over hele Europa til én forhandler i hvert land én gang om året.
Enestående kundeservice og høj kundetilfredshed er nogle af Toyotas vigtigste fokusområder, hvilket da også skinner igennem i bilbranchens største kundetilfredshedsundersøgelse, AutoIndex fra Loyalty Group, hvor den japanske bilgigant 22 år i træk har været det bilmærke i Danmark, der har de mest tilfredse kunder hos forhandleren og på værkstedet blandt samtlige bilmærker.
Ichiban er i øvrigt et japansk ord lånt fra "Okyakusama Ichiban", der betyder "kunderne først".

Hanne Juul Jensen, adm. direktør hos STS Biler, modtager diplom og bobler fra salgsdirektør Christian Kaaber fra Toyota Danmark.

Hanne Juul Jensen, adm. direktør hos STS Biler, modtager diplom og bobler fra salgsdirektør Christian Kaaber fra Toyota Danmark.

Adm. direktør Hanne Juul Jensen fra STS Biler skal finde plads til Ichiban 2024 diplomet blandt de seks tidligere Ichiban-diplomer i Holstebro.